עיצוב חדר תינוק ובחירת וילונות

תינוק חדש בבית הוא תמיד בשורה משמחת ומהווה סיבה מצוינת לעצב מחדש את חדר הילדים, או החדר הריק שממתין לתינוק בבית. אז למרות שהתינוק הולך לבלות את החודשים הראשונים לחייו צמוד אליכם וגם ישן לצידכם בלילה, זה לא אומר שצריך לדחות או לוותר על עיצוב חדר השינה שישמש אותו בעתיד. מעבר לכך, לחדר תינוק יש מגוון שימושים כמו שידת החתלה ופינת הנקה שאינם בהכרח מיועדים רק לשינה, ומומלץ שיהיו מסודרים טרם ההגעה של התינוק החדש לבית כדי שיהיה לכם כמה שיותר נוח ומסודר בבית.

עיצוב לפי נושא

עולם העיצוב לחדרי ילדים ותינוקות בפרט, כל כך גדל בשנים האחרונות ואנשים כבר לא מסתפקים רק בבחירת צבעים לחדר. נושא העיצוב הוא הדבר החדש בכל מה שקשור לעיצוב חדרי תינוקות והמבחר עולה על כל דמיון ויכול להיות כל מה שעולה על רוחכם.

  • עיצוב לפי סגנון –
    עיצוב לפי סגנון אומר שכל חדר השינה מתבסס על תורת העיצוב לפי סגנון מסוים מעולם עיצוב הפנים. לדוגמא עיצוב בוהו, עיצוב סקנדינבי, עיצוב מודרני ועוד. ההתייחסות כאן היא יותר לחומרי הגלם הנבחרים, בשילוב פלטת הצבעים המתאימה לכל סגנון ולרוב הסגנונות הללו יהיו חסרי מגדר, כך שיתאימו גם לילדים הבאים שיגיעו בעתיד.עיצוב בוהו ישלב המון אלמנטים בהירים, פרחים ורהיטים מראטן. עיצוב סקנדינבי מתעסק באלמנטים עשויים מעץ, הרבה תאורה טבעית וצבעים בהירים בשילוב צבעים כהים כמו אפור ושחור. לעומתם עיצוב מודרני מושתת על כל חומרי הגלם הקרים כמו בטון ומתכת, ומשלב בתוכו בעיקר צבעים ניטרליים כהים כמו אפור, שחור וכסף.
  • עיצוב לפי דמות –
    עיצוב לפי דמות כשמו הוא, סובב סביב דמות אחת אהובה שיכולה להיות כל דבר שעולה על דמיונכם, החל ממיני ומיקי מאוס ועד דובים רגילים ללא קשר למותג או תכנית מסוימת. בנוסף הדמויות לא חייבות להיות “חיות” ויכולות להיות גם אלמנטים מחיי היומיום כמו קשתות בענן, כוכבים, עננים ועוד.עיצוב נכון בעזרת דמות ידע לשלב את הדמות במידה מדויקת בחדר התינוק ולא להעמיס את הקונספט בכל דבר. לרוב יוכל להשתלב גם עם עיצוב לפי סגנון מסוים וליצור מראה יותר מגובש ואחיד.

בחירת פלטת צבעים

כשמדובר בעיצוב חדר תינוק הנטייה הטבעית בבחירת הצבעים היא ללכת על מה שמסורתי ומוכר לנו, תכלת לבן וורוד לבת. אך יש כל כך הרבה צבעים בעולם שלא חייב להתמסר רק לצבעים המוכרים, ובכלל מי אמר שתכלת זה רק לבנים? שווה לפתוח את הקופסא ולעשות חקר חדש בכל מה שקשור לבחירת הצבעים לחדר התינוק, במיוחד אם אתם רוצים עיצוב מיוחד ומקורי שלא דומה למשהו שראיתם קודם.

קחו בחשבון שתמיד אפשר ללכת גם על פלטת הצבעים הניטרליים, כמו גוונים חומים או אפורים ולאפשר לשמור את עיצוב החדר גם לתינוק הבא לא משנה מה המין המגדרי שלו. בכל מקרה, בחירת צבעים היא אלמנט מאוד חשוב בחלק עיצוב חדר התינוק ותשפיע על כל הנראות שלו.

פתרונות אחסון

ההמלצה שלנו היא לקנות ארון שישמש אותכם לאחסון של כל מה שלא צריך להיות בהישג יד כמו בגדי תינוק, צעצועים, מצעים, חיתולי בד ועוד. הסדר שיהיה לכם בעיניים לגמרי שווה את זה. אם אין לכם מקום למקם ארון בחדר התינוק תוכלו למקם מדפים על הקירות ולאחסן עליהם קופסאות עם דברים, רק תשימו לב שהמדפים לא נמצאים מעל מיטת התינוק, שידת ההחתלה, או כורסת ההנקה.

בנוסף כשתקבלו מתנה ליולדת לרוב תמצאו בתוכה סלסילות קש או קופסאות קרטון מעוצבות ותוכלו להשתמש בהם לאחסון דברים כמו קרם גוף, טיטולים, משחה לתפרחת חיתולים ומגבונים, ולמקם אותם על שידת ההחתלה כדי שהכול יהיה לכם מסודר ובהישג יד.

בחירת וילונות

נושא התאורה בחדר התינוק מאוד חשוב מהסיבה שברגע שהוא ישן שם הוא מבלה הרבה יותר זמן בחדר והתאורה יכולה להשפיע על כל הרגלי השינה שלו. מאוד מומלץ שתיקחו וילונות שיוכלו לחסום את האור מלהיכנס לחדר כדי לוודא שהתינוק יכול לנמנם גם במהלך היום, אך מצד שני קחו בחשבון שילדים כמו מבוגרים זקוקים לוויטמין D שמגיע מאור השמש ולכן כדאי שתיקחו וילונות שיהיה ניתן להסיט בקלות.