מה הסוד בוילונות?

עיצוב הוא תחום מרתק. סוד הקסם שלו הוא בכך שבעזרת מוצרים קיימים, החשיבה והיצירתיות של האדם הוא מצליח להביא לתוצאות מרשימות. אין זה משנה אם הכוונה היא לעיצוב גרפי, עיצוב אופנה או עיצוב מוצר. כל עיצוב עושה שימוש שני המוטיבים הללו וכך מביא לתוצאות. בשנים האחרונות אחד התחומים החמים הוא עיצוב הפנים. עיצוב חללים כמו בתים פרטיים, מלונות, משרדים או כל חלל אחר הולך ותופס מקום של כבוד בעולם העיצוב.

משחק חלל, צורה וצבע

בעולם עיצוב הפנים מנוהל משחק מעניין במיוחד שבו נעשה שימוש בחלל, ריהוט, טקסטיל ופריטי נוי כדי ליצור חלל נעים ומזמין. זה תלוי כמובן בייעוד החלל ובהעדפות של הלקוח, כך שמשרד למשל ידרוש התייחסות אחת ובית ידרוש התייחסות אחרת. כך או כל בכל עיצוב של חלל מסוים נעשה שימוש בחומרי הגלם, כאשר אחד מהם הוא מוחו של המעצב. בעזרת היכולות שלוף התעוה והניסיון יכול מעצב ליצור מכל חלל שכיית חמדה.

פונקציונלי, עיצובי ומה שביניהם

אחד האביזרים החשובים בהקשר של עיצוב הוא כמובן וילונות. מעבר להיותם פריט חשוב בהיבט השימושי, הווילונות מהווים שחקן חשוב ביצירת אווירה בחלל. בבחירת הווילון המתאים לחלל שלנו חשוב לקחת בחשבון גם את ההיבט השימושי וגם את ההיבט העיצובי לשמחתנו כיום נוכח כמות הדגמים בשוק וסויג הווילונות הרבים ניתן בקלות לשלב בין שני ההיבטים הללו. הדבר החשוב ביותר הוא לשאול את עצמנו מה המטרה של הווילון. האם מדובר בווילון שנועד ליצר הצללה מלאה או רק ליצור אווירה?

מה המטרה?

האם זהו וילון שמבקש להחליף את התריסים או שמא רק להוסיף להם. שנית יש לשאול את עצמנו האם אלו וילונות לחדר השינה או וילונות לסלון. בסלו רחב ידיים למשל נעדיף בדרך כלל וילונות כבדים שיצרו תחושה נעימה וחמימה. בחדר שינה נעדיף משהו קליל יותר שייצור אווירה מרגיעה. מבחינת מרקמים וסוגים יש כיום מבחר עצום ובחירת המרקם של הווילון תיעשה גם היא על פי ייעוד השימוש וסוג החלל. יש סוגים רבים של וילונות, כמו וילון רומי שמתאים יותר לחללים משרדיים או וילונות עם מנגנון בטיחותי שמותאמים במיוחד לחדרי ילדים.

לקריאה:

כיצד בוחרים וילון