קומפוזיציה של צבעים – חלק 2

במאמר הקודם למדנו על קומפוזיציית הצבעים בבית. כעת, בעזרת מאמר זה נלמד על משמעויות הצבע.

כידוע , צבעים משפיעים על מצב רוחנו. יש צבעים מרגיעים , מחממים , שלווים , ניטרלים ויש הגורמים לנדודי שינה, תוקפנות ועוד.

מכאן, שימוש נכון בצבע יכול לשפר את מצב הרוח, הבריאותי  והנפשי של הדיירים. מלבד עובדה זו , יש להתאים לכל חלל בבית את הצבעים המתאימים לו , עליהם נרחיב כעת:

אדום –  מסמל חוזק, אדמה, הישרדות , תשוקה, רגשנות. לא מומלץ לשימוש בכמויות גדולות, מאחר ועלול לגרום להתרגשות, חרדה ועייפות. מומלץ לשימוש במשרדים, כניסה לבית וכצבע נוסף בסלון. אינו מומלץ לחדר השינה.

כתום – מסמל אנרגיה, אושר, שמחה, מיניות, למידה, אופטימיות. מומלץ למי שרוצה לשפר את התחושה החמימה והשמחה בעיצוב החלל. עדיפות לשימוש בחדרי ילדים, מטבח, סלון, חדרי אוכל.

ירוק – מסמל רוגע , חידוש , צמיחה , התפתחות , חיים, הרמוניה. מתאים בעיקר לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה ומנדודי שינה. מומלץ לאמבטיות , ספא , חדרי ילדים.

כחול – מסמל מסירות , הרמוניה , השראה , ביטוי עצמי. לצבע הכחול יש את היתרון ביכולת להגדיל את המרחב חזותי לגובה ולעומק , מעולה לחללים קטנים. כמות גדולה עלולה להכניס את הדייר לדיכאון.

מומלץ לשימוש לחדרי ילדים , אמבטיה . אינו מומלץ למטבח מאחר וצבע זה גורם לעייפות.

סגול –  מסמל שלווה , אינטואיציה , מרגיע פחדים. מועיל למחלות נפש ומחזק את המערכת החיסונית. מומלץ  לשימוש בחדר הרצאות, חדרי ילדים ( הסובלים מביטחון עצמי נמוך).

צהוב – מסמל כוח , חריצות , עליזות, שאפתנות , סקרנות. משתלב נהדר עם שאר הצבעים החמים מאחר ומעורר שמחה ואור. יחד עם זאת , יש לשים לב לכמות הצהוב בחלל מאחר וזה יכול ליצור תחושת לחץ ועצבנות. מומלץ לשימוש למטבח. אינו מומלץ לשימוש באזורים בהם חיים אנשים עם נדודי שינה או מחלות קיבה.

לבן – מסמל טוהר , ניקיון , שלווה , תמימות , צניעות. מתאים לחדרים קטנים. לבן טהור לפעמים מסנוור את העיניים , במיוחד כשמדובר בכמויות גדולות, לכן יש עדיפות לשימוש בגוונים העמומים שלו : שמנת , קליפת ביצה , חלב , לבנדר. מומלץ לשימוש חדר עבודה , מטבח.

אנו מקווים כי מאמר זה עזר לכם בהתלבטות בחירת הצבע המתאים לחלל שלכם, כל מה שנותר לכם לעשות כעת הוא רק להגיע אלינו ולהוסיף קצת צבע לחיים בעזרת וילונות , כריות וריפודים.

קבסו וילונות כאן עבורכם. נשמח לשרת אתכם עם הפריט המושלם לעיצוב חללי הבית. לצפיה במגוון מוצרי הדקורציה והצללה שלנו לחצו כאן.