השפעת הצבעים על בריאות הנפש

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים שלצבעים יש השפעה ישירה ונרחבת על מצב הרוח שלנו. שימוש במגוון צבעים בעיצוב הבית, יכולה לייצר עבורכם את האווירה שתמיד חלמתם עליה. קיר צהוב, ספה ירוקה או וילון אדום יכולים לשנות לחלוטין את החלל ולהכניס אל תוכו צבעים נועזים שגם ישפיעו על ההרגשה שלכם. ווילון צבעוני במטבח, בחדר האורחים ואפילו בחדרי השינה של הילדים יכול לשנות את ההרגשה שלכם ולהכניס לחייכם אושר ואפילו בריאות נפשית.

מתברר שלצבעים יש השפעה על מצב הרוח שלנו. יש צבעים שיכולים להרגיע אותנו, יש צבעים שיכולים להעלות לנו את רמת הערנות והריכוז, יש צבעים שיכולים להעלות לנו את המוטיבציה ויש צבעים מסוימים שיכולים להשפיע על התיאבון שלנו, על לחץ הדם ואפילו להרגיז אותנו או לעורר בנו רגשות אגרסיביים. לא מפתיע אם כך שבחירה של צבעים היא לא עניין של מה בכך.

שילוב של צבעים מסוימים בעיצוב תשפיע ישירות על איך שאתם מרגישים ועל האווירה שתתקבל בבית. לכל צבע יש את היכולת לעורר רגשות שונים, ומשום שכך, לפני שאתם בוחרים את צבע הווילון הרצוי לכם תחשבו איזו אווירה אתם רוצים שתהיה לכם בבית.

צבע אדום

צבע אדום ידוע כממריץ ומעורר תיאבון. הוא בולט לעין ומושך תשומת לב מכיוון שהוא מקושר לצרכים הבסיסיים שלנו. הצבע האדום יכול לעורר בנו תשוקה, ערנות ותיאבון אבל הוא מסמן גם סכנה ומעלה את רמת הסטרס. משום שכך, אם החלטתם לשלב את הצבע האדום בעיצוב הבית שימו לב למינון וודאו שאתם משלבים איתו גם גוונים שקטים יותר שיאזנו אותו. אדום יכול לתת זריקה המבורכת של אנרגיה לבית אבל חשיפה רבה מידי לאדום יכולה לעודד את הופעתה של התנהגות אגרסיבית ויכולה גם לפגוע ברמת הריכוז. אם אתם בכל זאת רוצים אדום בעיצוב הבית שלכם שלבו אותו בנגיעות קלות על ידי הוספה של מצעים, כריות או ווילונות.

צבע צהוב

צבע צהוב הוא חמים ומאיר כמו השמש ולכן ידוע גם כצבע מרענן ומאיר שמכניס חיים לחלל. צהוב יכול ליצור אצלנו תחושה של שמחה ולהכניס בנו מוטיבציה, הוא מעודד ומעורר תקווה. מחקרים שונים מצאו שצהוב בגוונים שונים יכול אפילו להגביר לנו את רמת הריכוז (גוונים של צהוב בהיר למשל יכולים לשפר ולחדד את הזיכרון).  שילוב של צהוב בעיצוב על ידי הוספה של ווילון צהוב תתאים במיוחד לחללים חשוכים או לכאלה שיש בהם תחושה אפלה או קודרת. אבל שימו לב שיותר מידי צהוב יגרום לכם חוסר נחת, חרדה ועצבות. אם צהוב הוא בכל זאת הקטע שלכם, שלבו אותו בעיצוב בנגיעות קלות על ידי הכנסת רהיטים או פריטים שיתנו לכם את האפקט שאתם מחפשים אבל הקפידו על מינון נכון ומאוזן.

צבע כחול

הצבע הכחול מרגיע ומפחית לחצים. בניגוד לצבע האדום, לצבע הכחול יש יכולת להוריד לנו את לחץ הדם ואפילו את התיאבון. הרבה משרדים אוהבים להשתמש בצבע הכחול בעיצובים שלהם כיוון שהוא משדר תחושה של אמון ורצינות. במידה והחלטתם ללכת על הצבע הכחול תוכלו לבחור להוסיף לעיצוב צבע כחול סטנדרטי א להשתמש בגוונים המעניינים יותר שלו כמו הטורקיז או התכלת.

צבע ירוק

הצבע הירוק ישר נותן לנו תחושה של טבע ולכן ידוע ככזה שיש לו השפעה מרגיעה של צמיחה והתחדשות. מחקרים מצאו שהצבע הירוק מפיג לחצים, משרה נינוחות, מעלה את רמת המוטיבציה, מגביר את יכולת הריכוז ואפילו עשוי לשפר את מהירות הקריאה. הירוק, בעיקר בגוונים הבהירים שלו, הוא צבע מייצב, מרגיע ואפילו מרפא ולכן הרבה בתי חולים אוהבים לשלב גוונים ירוקים בעיצוב שלהם. הירוק מכניס לחלל אנרגיה הרמונית ואופטימית, צעירה ורעננה.

צבע וורוד

הצבע הוורוד ידוע כתורם לתחושה של נינוחות ואופטימיות, הוא מרגיע ומפיג לחצים. כתוצאה מההשפעות האלה שיש לצבע הוורוד על מצבינו הנפשי לא פלא שבתי כלא רבים בארצות הברית בוחרים לצבוע חלק מהקירות שלהם בוורוד. הצבע הוורוד ישאיר את הדיירים בבית נינוחים ורגועים וימנע התנהגות אגרסיבית. החיסרון היחיד של הצבע הוורוד הוא שהוא מקושר לרוב לילדות צעירות שכשהן גדלות הן מרגישות שמיצו את השלב הוורוד ואז הן רוצות לשנות אותו. תוכלו לפתור את הבעיה הזו אם תשלבו את הצבע הוורוד בנגיעות קלות בחלל או אם תבחרו גוון שאיננו צועק או משתלט על העין אלא מרגיע אותה.

צבע כתום

הצבע הכתום הוא לא לכל אחד. כתום הוא צבע שנחשב צעקני במיוחד ולכן נרתעים ממנו אבל האמת היא שהכתום הוא צבע אופטימי התורם לביטחון העצמי, מעורר אומץ, מכניס חיות ומשפר את מצב הרוח. הצבע הכתום לא מתאים לכל חלל ובהחלט שלא מתאים לכל אחד או אחת אבל אם אתם בכל זאת טיפוסים של כתום תוכלו לנסות ולעשות בו שימוש בעיצוב – הסוד הוא במינון נכון. תוכלו לצבוע קיר אחד או לחלופין לבחור גוון רגוע יותר כמו האפרסק או הכתום המעושן.

צבע אפור

אפור הוא לא בהכרח צבע אפלולי וקודר כמו שהורגלנו לחשוב. אפור בגוון נטרלי הוא אלגנטי ויכול להשרות בבית אווירה נינוחה ורגועה. יחד עם זאת, משום שמדובר בצבע שנחשב “קר” רצוי לשלב אותו עם גוונים חמים שיאזנו אותו. בנוסף, לצבע האפור יש יתרון בולט והוא היכולת שלו להשתלב עם כל צבע אחר, כך שתוכלו לבחור בצבע אפור אבל להוסיף לו כמעט כל צבע אחר שתרצו.

ווילונות הן אופציה מצוינת להכנסה של צבעים וגוונים מעניינים לחלל. ווילון בצבע הנכון יכול לשנות לכם לחלוטין את האווירה בבית ואת התחושה שתתקבל בחדרים. לכן במידה והחלטתם לשפץ או לחדש את הבית, ווילונות הם פתרון מופלא, לא יקר במיוחד וקל ליישום שישדרג לכם את העיצוב בבית וישנה לחלוטין את מראה החדרים שלכם. בקבסו חנות וילונות בירושלים תמצאו מגוון רחב של ווילונות מכל הסוגים ובכל הצבעים.