קומפוזיציה של צבעים

חלק ממראהו העמוק והבסיסי של בית הוא היחס בין הצבעים (קומפוזיציה) והאלמנטים המצויים בחלל הבית והחדרים. היחסים הללו יוצרים את המראה הכללי ואת האטמוספרה הכללית השוררת בבית.

כאשר אנו באים לעצב את פנים הבית, עלינו לשים לב ליחסים אלו ולראות שאכן אנו משיגים את התוצאה אליה אנו משווים ומייחלים. כמובן, התוצאה אליה אנו רוצים להגיע תלויה באופן ישיר לנרטיב העיצובי ולהרגשה שאנו רוצים לחוות בבית ולהעביר גם אל כל מי שנכנס לבית. בעזרת קומפוזיציה של צבעים ניתן להעביר חוויות שונות בבית כגון: חוויה רומנטית, או חמימה, קרה וטכנולוגית, קלאסית, ציורית ועוד ועוד.

מנעד הצבעים, על פי הערכים העיצוביים, מתחלקים לשניים: צבעים קרים וצבעים חמים. כמובן שניתן לעשות הכלאות בין צבעים קרים לחמים וכך לקבל עוד ספקטרומים שהם לא דו מימדים. על כן בעיצוב הבית חשוב לשים לב לאיכויות הצבעים שקיימים בבית והן לאווירה אליה רוצים להגיע.

לפרטים נוספים אודות מגוון מוצרי ההצללה והדקורציה שלנו –  לחצו כאן.

כאשר אנו רוצים ליצור אווירה קלאסית, נקייה ומסודרת נשתמש בצבעים יותר בהירים וקרים כגון לבן שנהב או לבן חלק, ובנוסף אפשר לרכוש וילונות ארוכים עם תחרות וגדילים, אשר יכולים להתאים היטב לנברשות מהודרות. וילונות בסגנון זה נשתמש בעיקר בחדרי סלון גדולים עם תקרות גבוהות, וכאשר נרצה להעניק לבית מראה מלא הוד תרבותי והדר.

צבעים חמים ישמשו אותנו בעיקר על מנת ליצור תחושה אינטימית וחמה בבית ויכולים לזמן הרבה רוגע חורפי ואינטימי. וילונות בצבעים חומים – כתומים, עם מעט בורדו יכולים להכניס את האינטימיות הזו לבית.

בשונה מזה, צבעים רוויים בגוונים קרים יכולים להכניס משהו יותר מרענן ואביבי לבית. צבע ירוק בהיר, צהוב בננה או ירוק אגס, מעניקים תחושה צעירה קרירה וצבעונית לבית, דבר היכול להכניס חיוכים, קרירות וכדומה. על כן וילונות חלקים מצבעים אלו יכולים להכניס נופך נוסף לבית, אם בכיוון זה בחרתם לעצב את ביתכם.

הוילונות הינם הדבר הראשון שעיניי האדם פוגשות כאשר הוא נכנס לבית כיוון שהם בטווח ראייתו הראשונית ואופקית באופן פרספקטיבי לקו הראייה שלו. משום כך, שימוש בצבעים קרים או חמים יכולים להכניס המון אווירה לבית – אווירה טובה המשנה באופן עמוק את השהייה בבית.

חשוב לציין כאן שהשימוש בצבעי וילונות, קרים או חמים, חייבים לבוא בהקשר המסוים של הרהיטים ושל שאר פריטי הבית. יש להגיע לאיזון צבעים בתוך חלל הבית. אינכם רוצים להגיע למצב שכל הפריטים בבית הם בצבעים חמים או, לחילופין, בצבעים קרים.

הרעיון כאן הוא לשלב בין שני הגורמים ושהם ישלימו אחד את השני. על כן הקומפוזיציה כאן צריכה להיות מחושבת בצורה מדויקת. כמה פריטים בצבעים חמים יש בבית? אם יש יותר מדי אולי כדאי דווקא שהוילונות יהיו קרים והפוך מכך אם יש  פריטים קרים יותר בבית כדאי שהוילונות יכניסו מעט חום לבית.