טיפים להורדת ריח של סיגריות מהוילונות

אם אתם מעשנים בבית, בוודאי הינכם מודעים לתופעת ההצהבה ה”קלילה” של כל מה שסביבכם – הקירות, התקרה, הריהוט וגם הווילונות. לפעמים (במיוחד אם אתם מקפידים על אוורור מידי פעם), התופעה לא תהיה כל כך בולטת לעין (כן, גם לגוון הצהבהב עשויה העין שלנו להתרגל בקלות), אבל התקרבות לסופחי ריח העישון המאסיביים של הבית, הטקסטילים למיניהם, מסגירה את האמת – מישהו מעשן כאן בבית, והוא עשה זאת יותר מפעם אחת!

כמה טיפים להפגת ריח של סיגריות מהווילונות

אפילו אם נעזוב לרגע את עניין הבריאות (שעליו – לא מתפקידנו להעיר לכם), טבעי לגמרי שתרצו לחיות בבית נקי ככל האפשר, ומאחר ואחד מסופחי ריחות העישון המובהקים ביותר בבית הם הווילונות, בואו וניתן לכם מספר טיפים שיכולים לסייע לכם בהתמודדות עם האתגר.

חלופות לעישון טבק סיגריות

חפשו חלופת עישון שהיא מדיפה פחות ריח מהסיגריות הקבועות שלכם – אמנם, בחירת הסיגריות שאתם מעשנים היא עניין של טעם (וריח, מן הסתם), אבל ישנן אופציות נוספות, כדוגמת סיגריה אלקטרונית, שמעמיסות פחות עשן וריח על הווילונות. אם כבר מדברים על סיגריות אלקטרוניות, אז אחד מהיתרונות היחסיים שלהן הוא שהן לא משאירות בחדר את אותו ריח עישון אופייני (וזה, שוב, מבלי להתייחס לבריאות).

השתמשו בדאודורנט, במטהר אוויר או בתרסיס מנטרל ריחות

נסו להתיז על הווילונות מעט מטהר אוויר ריחני. במקרים בהם מדובר בריח עישון כבד במיוחד, העדיפו מנטרלי ריחות נטולי ריח ולא מטהר אוויר שיש לו ריח דומיננטי משלו. שימוש במטהר אוויר “רגיל” במקרה כזה, עלול להפוך, יחד עם ריח העישון הכבד שדבק בווילונות, לפיגוע “ריחני” במיוחד לאף. אם אינכם מצליחים למצוא מנטרל ריחות טוב (ישנן תקופות שמותגים מסוימים חסרים בשוק ולא ניתן להשיגם), תוכלו להכין תרסיס כזה בבית בשילוב בבקבוק מרסס בין חצי כוס חומץ רגיל לחצי כוס מים ו-30 טיפות של השמן האתרי החביב עליכם. לחלופין, תוכלו לשלב בין 4 כפות גדושות של סודה לשתייה, כוס מים פושרים ו-30 טיפות שמן אתרי, התוצאה תהיה דומה למדי.

חשוב לציין, שאת כל אחת מהתרכובות הביתיות מנטרלות ריח העישון יש לבדוק בפינה נסתרת של בד הוילון, להמתין כחצי שעה, ורק אם לא נראה שום שינוי בבד, להמשיך במשימה הלאה, לכל הווילון.

כבסו את הווילון

היות ואנחנו לא יודעים בדיוק איזה וילון יש לכם, האם ניתן לכבס אותו וכיצד הכי נכון יהיה לכבס אותו, נסייג את דברינו מאד. ישנם וילונות מבדים מסוימים שאותם ניתן לכבס גם באמצעים ביתיים. בנוגע לווילונות שידוע לכם כי הם ניתנים לכביסה, נהיה זהירים מאד, ונדגיש, כי הכביסה הנכונה ביותר עבורם הינה כביסה ידנית בגיגית, במים פושרים, ועם סבון כביסה שאינו אגרסיבי מידי. הקפידו שלא להכניס שני וילונות בצבעים שונים לאותה גיגית, כמו גם שלא לשפשף נקודתית אזור אחד בווילון יותר מאחרים. בסיום הכביסה, תלו את הווילון לייבוש כשהוא לח, במקום מוצל שבו המים העודפים שלו יכולים לטפטף (חדר האמבטיה, למשל).

השתמשו בשירותי חברה מקצועית המתמחה בניקוי וילונות – כן, אנחנו יודעים שמגמת ה-DIY תופסת חזק כיום בעולם, אבל לא תמיד זה אפשרי, ויותר מזה – לא תמיד זה משתלם לכם. במיוחד, אם ניקח בחשבון את הצורך להוריד את הווילונות, לטפל בהם ולהרכיב אותם שוב למקומם בסיום.

לפעמים, גם אם יש לכם את היכולת לבצע את ניקוי הווילונות בעצמכם, עדיף להשאיר את זה לאנשים שמתמחים בכך – קבסו וילונות ירושלים מבצעים ניקוי וילונות באופן ידני ומוקפד, כולל פירוק והרכבה בבית הלקוח, במידת הצורך!